Tuesday 10 July 2012

Cetusan Penulis



Berikutan kontroversi besar kebelakangan ini dimana menyaksikan beberapa pemimpin besar Score A meninggalkan kumpulan ZRBMC dan sistemnya, saya rasa, sayalah antara insan yg paling sesuai untuk mengulas dan menceritakan tentang isu tersebut. Berbekalkan pengalaman hampir 3tahun (2009-2011), pernah meraih pendapatan benar-benar 5 angka sebulan (bukan sekadar di T-up 5 figure) dan kini hampir setahun menyertai Syarikat MLM lain yg mengetengahkan produk  kesihatan, membolehkan saya melihat secara neutral dan universal  perbezaan yang cukup ketara antara  system  ZRBMC berbanding system syarikat MLM lain. Penceritaan saya ini bukan atas faktor dendam mahupun “menaguk di air yg keruh” , tapi bagi saya ini masa yg paling sesuai untuk saya membuat penjelasan dan mempertahankan diri setelah teruk dikecam dan difitnah oleh barisan tertinggi ZRBMC sewaktu kami beramai-ramai hampir 500 org networker meninggalkan Kenshido pada tanggal selepas hari raya Aidilfitri tahun 2011.
 

62 comments:

Emelia Syarafina Nazari said...

cerita FITNAH ke nie???
Astagfirullahal azim...
Bersyukur la dgn ape yg kita ada..
Jgn menjatuhkan org lain seandainya kita tidak berjaya...

Unknown said...

Assalamualaikum
hebat la hujah kau bro, bwat la novel satu atau dua, aku nk beli sebab aku kesian tgk org mcm kau, diberi peluang, penjagaan dan pengiktirafan tp xhargai malah mengutuk dan mencaci. aku gelar org mcm kau smpah masyarakat bro, maafkan aku. alhamdulillah ko dh berjaya menambah dosa kau dgn mengutuk org lain dpn semua org malah menfitnah,memalukan diri sendiri dan menunjukkan kepandaian kau. tahniah bro aku ucapkan, aku doakan kau yg terbaik kerana aku kesian sgt kat kau, hanya Allah yg tahu membalas xperlu aku kutuk atau condemn kau. salam

badruz wahid said...

aku pernah masuk score a, bawah rangkaian zrbmc jugak, pernah jugak merasa pendapatan 5 figures. tp xbertahan lama, sbb apa? sbb semangat aku jatuh or sbb lain? inilah mlm, melayu makan melayu. tgh group aku berkembang aku dilemparkan dgn fitnah dari upline n downline dlm group aku. sahabat sendiri sanggup menikam kawan hny kerana duit!!! n yg paling terkesan dlm hati smpi skg ni bila mana cerita ini dibuat2 smpi ramai kenalan di zrbmc seakan2 membenci aku, xketinggalan dgn beberapa org jutawan TERAGUNG zrbmc. xusahlah aku nk sebutkan nama. cukup la sampai disini, untuk fighter score a aku nk ckp, truskan berjuang sbb ini jihad tapi jgn smpi kutuk org lain maki org lain sekiranya mereka berpaling dari kenshido. xsemesti nya rezeki semua org kt malaysia ni hny berlandaskan dari kenshido sbb allah dah mengatur apa yg terbaik utk diri kita. untuk faisal aziz aku tabik kau! serius! tp xusahlah kutuk bekas networkers score a, kau pun manusia kitorang pun manusia. smpi masa ada pasang surutnya. xmungkin selamanya kita diatas kita xkan jatuh. wasapadalah. sekian.

MasterMind said...

itu je ujian yg ko kene? haha bodoh. tu je alasan ko tinggalkn zrbmc? ptot la miskin.

Unknown said...

mcm betul jer dia ckp..yg dah masuk mmglah dah dpt duit, mana ada kisah pasal org lain, yg pentingnyer RM,RM koorg je, sikit2 cek kat ewallet, bila sikit memekak call paksa org bawah, bkn nk bantu sgt, bantu memekak soh cepat2 cari org nak masuk,masuk dan masuk, sebenarnya setiap submission yg masuk tue RM tok poket koorg, yg kami setakat celah gigi koorg xpandang pun,pandang bila ewallet koorg tue xmasyukkk..kami yg xada duit nk makan pun tarak, xada org pun nk dgr,nk pergi sana sini xada duit, xada org kisah..yg penting ada kemasukkan..KENA PAKSA SIANG MALAM SAMPAI NK TIDO PUN CALL,SMS KONONNYER MEMBERI SEMANGAT, SEMANGAT UNTUK POKET UPLINE HUH!..rasanyer logik akal nih..hmm..bagus gak ada org buat mcm nie, kasi celik sikit akal yg dah berkarat..hmm..xbuat score A yg konon bukan MLM,tapi sampahnyer MLM..byk jer bnda lain..rezeki tuhan tue byk lagi..(bkn ahli yg gagal, tapi tertipu)

Unknown said...

Assalamualaikum..sy salah seorang pengiat yg sgt aktif dlm score a..ni pendapat sy..terpulang kpd anda sbb sesiapa sahaja berhak memberi pendapat..sy tuju kpd owner blogger..hentikan tindakan anda kerana tindakan anda tidak kena dgn medium nya..kalau betul dakwaan anda kenapa tidak anda laporkan kpd pihak berkuasa? xperlu tulis kat blog..tindakan anda seperti curah pasir ke periuk nasi org lain..lihat la rakan kita "berperang" dlm wall coment anda,adakah ini yg anda mahu dan perjuangkan? wahai blogger,walaupun sy xsehebat awk dahulu,tp saya berjaya kurgkan beban family saya melalui duit SCORE A,client saya dpt semua A dlm UPSR,rakan niaga saya lulus interview kerja di syarikat koperat sbb sudah biasa jadi speaker (badut) yg anda nyatakan..ketahui lah banyak lagi manfaat yg anda ptt tonjolkan bukan menghina..byk pulak sy cakap hari ni..apa2 pun BERSYUKUR ITU ADALAH KEJAYAAN SEBENAR! saya doakan kejayaan semua..berjumpa anda di highway jutawan!

Anonymous said...

Jangan menegakkan benang yang basah. itu sebab anda sumua di takuk yang sama. bukan tiada medium lain diluar sana boleh menjadikn kita berwang. ini bukan bagaikn agama untk kta katakan berpaling pada sifu adalah murtad. This is the fact. So IT'S UP TO YOU.

Zrbmc said...

Xbaik amek duit partner yg baru masok, xbaik tipu duit owg utk diri sendiri weyyyy da bnyk kowg sebat pastu nk buat blog cam ni bodoh la kowg yg buat blog ni...ni la dlm hati ade loji taik! Da la rembat duit pastu cross line plak mmg haram jadah! Taubat la weyy jgn igt ko tu bagus sgt...

Zrbmc said...

Sebab ko pemalas sbb tu la ko kat takuk yg same...

Zrbmc said...

Tapi allah da bagi rezeki ko di dlm score a...Sian weyy kat ko... Ko kene tipu eh??
Xlapor kan kat pihat syarikat kew yg ko kene tipu??yg salah bukan nye MLM atau score a tapi yg salah upline ko...

Unknown said...

bkn aku sorg aje yg kna mcm nie, budak2 aku, mejoritinya semua dah mati,yg ada pun seketul dua, tapi paring sebelah kaki je, aku bkn xsyukur, bkn xdpt income lgsung, ada..tpi..income xmerasa lnsung sampai kosong..sbb apa, sbb aku terpaksa keluar duit sendiri nk cover duit2 ticket2 org lain,tampung sana sini, dah diorg xnak dtg, xkan aku nk heret, aku nk jaga nama aku, nk jaga telinga aku dari org atas,sampai aku terpaksa sponser, kdg2 benda tue aku xrequest, tetiba dtg mintak duit,bila aku ckp mcm nie aku kna balik, sbb diorg xada kat tempat aku, nilai duit even 70 sekali pun kalau xada..mcmana? soh usahakan, betul, usahakan..tapi aku ibarat kerja sendiri, bkn kuli batak zrb, bkn kuli batak (adik ipar bini siapa tue yg jadi datin tue)downline aku jauh2 siap aku payung2 lagi, semua sbb nk jaga nama..bkn rezeki, aku dah mencuba, berusaha, korbankan masa tido, tido dlm kete, tepi jln, makan catu, kdg2 langsung xmkn, xisi minyak kereta, smpai kna tolak tepi jln,bkn setakat duit dlm kenshido sampai kosong, tapi duit saving, pinjam lagi sana sini..berhenti score a, tinggalkan hutang kt org..apa tue..donwline2 aku smpai skrg ada yg merayu2 nk modal balik, bkn sikit, tue, aku sedih bkn sbb aku xberjaya, tapi aku sedih sbb kenyataan sebenarnya xseindah yg aku fikir,
aku dah cuba berbincg, bwk ketengah benda nie, tapi aku kna basuh gila2, benda yg dia basuh tu benda yg kanak2 bawah umur pun tahu..aku nie manusia, nie bkn salah upline aku, tapi bkn dari group aku je, dari group lain2 pun cerita n discuss benda sama dgn aku, maknanya upline salah ke atau score a? mana dtg score a kalau bkn dari upline dan ahlinya? cara diterap pun sama je xada beza pun, senanglah ckp yg senang xada mslh pun, tapi aku berpinjak dibumi yg nyata, hidup nie kna muafakat, baru dtg berkat, bkn muafakat, masuk poket..

NOOR IDAYU said...

best giler ayat ko...aku puji...

sieraf said...

Reality bites.. but masih ramai yg join mlm.. tanya hati masing2 sure sendiri mengakui niat masing bukan seluhur yg dicanangkan. siapa yang dajal sapa sebenarnya?
- observer -

NOOR IDAYU said...

SOKONG zrbmc kalau malas sorry to say laa...hehehe...ko tak nak sudah..tak payah nak public sangat la kan...

Nazrin said...

masalah penulis yg aku tengok ialah dia ni gagal di dalam ScoreA, dia pemalas, 6M terlalu banyak, tak mampu buat pengorbanan. dan dia jeles tengok usahawan lain berjaya.so dia bongkar keburukan ScoreA dan ada juga yang dia fitnah.Misinya ialah untuk melemahkan semangat org yg bersungguh-sungguh di dalam ScoreA.kepada penulis, tindakan anda membuatkan beribu ribu org d luar sana menjadi negatif,so fikir fikirkan semula

Unknown said...

ape ade ngn scorea??networker yg ske push2 jew..nak tolong org ek??haha..lawanla gne FAKTA budak2 score a oi..dye bg nie FAKTA..bc sume dlm nie sampai hbs n phm..xkn sume nie x logik..tepuk dada tnye selere networker sekalian..acane??haha..

Unknown said...

aku nak dnga ZRBMC lwn dngn FAKTA..teruk btul budak2 score a nie..

Unknown said...

budak score a mmg kaye2..mngelabah sume bile kuar blog mcm nie..FAKTA sume ni bro..aku da bc sampai hbs..korg x hbs duk maki2..FAKTA xde nak berdebat..kah2..

NOOR IDAYU said...

please laaaa....
bc la bbnyak kali ko suke x baya pn..
kutuk2 leerrr...
who care's?

NOOR IDAYU said...

lu mau lu cari...
x de sape nak layan...
asalkan tak kacau periuk nasi aku dgn kkwan aku yg lain sudaa...
who care's?(againt)
KAH KAH KAH KAH!!

Unknown said...

sape yang terasa kene push cakap depan2 bro.. FAKTA2 tak habis2 laaa.. benda yang halal jangan GATAL nak mengharamkan..
Manusia mana x pernah buat silap? "ENGKAU"? ko ke yang tak pernah wat silap? eh dah laaa
yang lepas tu tak payah nak ungkit2 lagi...
baik ko blaja laaa...
dah bace semua haaa kire ok ar tu...
'balance'kan minda anda ok...
tak suke
dok diam-diam...

Unknown said...

papehal aku mmg sokong owner blog ni...sebab aku da ade 150 org network bawah aku...aku da rase sume tu ..nk cakap hebat aku xhebat..tp aku penah terfikir sampai bile nk cari org..cik faiz ade kate,..'u mesti pegang org bawah,sebab org bawah u yg kluarkan contact'..cube lu pikir ayat ni...sampai ke tua nk pegang org.??lol..nubhai..kate nk word 'FREEDOM'...lagi satu mmg btol..kite berniaga barang pendidikan xde saingan..tp niat kite btol2 nk bg org pandai ke nk duit..???dalam suw5 cite portal 2 jam je...cite duit 5 jam...cube ko kire balik kalo network da 150 org kat pon cakap cam ni...tah la..yg owner ni bukak mmg fakta yg org ramai xtaw..tp papehal pon all the best...aku penah bace satu blog 'jgn lacurkan pendidkan dgn MLM'..aku harap korang ubah style la..tp ko mmg nub..wakaka..beat me ok..GGWP

Unknown said...

nie dah jmpe dah..ko xnmpk ke bukti2 yg ditulis nie..xkcau periuk nasi ko pown..cme perkara nie benar..wakakaka..acane portal???da gne??

Unknown said...

aku pernah wat silap..join score a..wakakaka..da mmg btul FAKTA..ko nak denied kenape??mane bleh ddk diam bro..bnde yg x btul kte kene cegah..

Zrbmc said...

Mmmm ini la die ibu lipas yg xtau jge ank nye... Lpas tu tggl kan tanpa membantu... Xguna sponser ramai tpi xblajar care utk manage kumpulan... Klu care melayan group pon mcm boss asyik tembak owg jew mcm mne group n respect?? Sbb tu la Xberjaya....da la gi keje mkn gaji ye...

Unknown said...

aku faham, ko nak jaga periuk nasi ko, ketaksuban ko nie aku pernah alami jugak, tapi makin lama lentur sudah, score a ni mcmana pada pandangan mata ko? xsama dgn pandangan mata org lain, ada sekolah2 yg buat pengharaman score a nie untuk pelajar diorang, ko tahu knp? sbb buruk nama pendidikan kerana sibuk cari rm berapa kerat sgt yg berjaya buat anak pandai, budak2 aku bersepah2 portal xdapat jual, mak bapak soh tolak balik nk modal diorang..cerita psl gebang, ada leader score a, bwk kete honda, pinjam duit member serumah aku, sampai skrg xpulang, siap mengemis plak mintak kt dia,beribu, tolong keluarkan kereta dia kna tarik..aku pun knl leader tue..ckp psl lyn group mcm sampah nie, aku dah biasa..aku rasa semuanya sama jer..

Unknown said...

ko syg kenshido sbb ko dapat income dari situ..aku faham tue..tembak2 group ckp mcm kenshido pakcik dia punya, aku dah biasa dgr..sindir depan2 pun dah biasa gila..aku rsa ko ckp untuk random..dan ada kemgkinan besar..ko pun sama..cuma..xada anak buah ko yang berani nk ckp depan2..belakang2 diorg mencacaikan ko agaknya..tunggulah ko susah nanti..sapa yang akan bersama ko..haaahaaaa

SyamZubir said...

aku paling benci budak skor a ni menghina orang makan gaji.menghina orang makan gaji rm 3k 5k sebulan.kau punya income berapa? kmc pun constant income 3k 5k. haha. ape ape pun.good job blog writer.

Unknown said...

Saya adalah golongan professional dan makan gaji. Saya berjaya mencapai taraf KMC dan masih mempunyai income yang orang bukan professional takkan dapat seumur hidup. Hujungnya kita kena berusaha. Yang membalas negatif ni kan semuanya adalah mereka yang GAGAL dan menyalahkan orang lain. Saya dapat pendapatan saya saya dalam scorea dengan buat PART TIME SEBAB IKUT SISTEM. Yang golongan gagal ni patut cermin muka. Dahlah masa sekolah dulu dah gagal sebab ada je yang berjaya jadi doktor, jurutera, arkitek dan peguam dengan mengikut sistem pendidikan yang sama macam yang gagal tadi tu. Jadi kalau gagal takkan sistem salah kot. Dah dapat peluang nak berjaya untuk kali kedua pun buat benda yang sama, tak mahu berusaha. Memang patut gagal la. Takkan Allah nak tolong orang hampeh macam tu. Kita nak jadi doktor berusaha dari kecik la, kena sekolah pandai daripada darjah 1 dan bukannya bangun je terus jadi doktor. Tu pun bukan semua dapat peluang jadi doktor. Setakat nak usaha untuk mencapai matlamat dalam scorea apalah sangat sebab yang susah pun kitorang dah buat. Masalahnya yang gagal ni memang pemalas. Kalau saya dibenarkan pihak kerajaan untuk berhenti kerja dah lama saya berhenti dan buat scorea 12 jam sehari. Maklumlah saya dah biasa bekerja di hospital kerajaan 36 jam berterusan. Kalau 12 jam tu memang tak ada masalahlah. Mesti pendapatan lagi banyak. Yang peliknya yang gagal tu bukannya senang pun. Setakat gaji bape sen jangan harap nak bantu keluarga. Yang tak tahan boleh pulak cakap bukan duit yang mak ayah harapkan tapi doa. Eh ye ke? Kalau diorang sakit tak perlu ubat ke? Tak sedar diri punya orang. Mai sini. Datang hospital tengok orang sakit. Dato Sifu Aziz dah bagi jalan lah. Scorea dah bagi peluang. Tak buat memanglah tak dapat. Fullstop.

Unknown said...

ISMA RIZAL... JUMPA ANDA DI MAHKAMAH... ANDA MEMENG BODOH KERANA BOLEH DI GUNAKAN OLEH ORANG... Maaf bro... cepat2 siapkan duit untuk lawyer... laporan polis dah di buat untuk anda...

Unknown said...

sampai salam untuk kawan2 satu kapal semua ... siapa nama YUSNOOOO...

Unknown said...

saya mencadangkan kepada sesiapa yang KURANG BERANI jangan menulis apa-apa di sini kerana laman blog ini telah di pantau oleh polis.. harap maaf.. LU LANGSI LU MATI

Unknown said...

tahniah mel lambung... anda akan di apnggil menjadi saksi di MAHKAMAH kelak.. tahniah bro

Unknown said...

trolololo... anda telah di identify untuk menjadi saksi kes saman malu nanti... tahniah bro

NOR FADZILAH TAHARIM A146774 said...

Blogger ni nak dpt publisiti murahan sahaja.kesian dia.scoreA tetap hebat!!

Unknown said...

ASKM KAWAN2 DI SCORE A. PEGAWAI PENYIASAT POLIS SUDAH MEMAKLUMKAN LELAKI DI BELAKANG BLOG INI SUDAH DI KENAL PASTI.... TIDAK LAIN DAN TIDAK BUKAN ORANG YANG KITA MEMANG AGAK ... SAUDARA I...R.... BELIAU MUNGKIN TELAH DI GUNAKAN OLEH ORANG-ORANG TERTENTU ...**SN** UNTUK KEPENTINGAN MEREKA. ALHAMDULILLAH ALLAHUAKBAR.. SCORE A TETAP HEBAT. KITA LIHAT KELIBAT SAHABAT KITA INI MACAMANA... TAHNIAH POLIS!

Zhafri Zakaria said...

Salam saudara blogger, KMCQ Zhafri di sini, apakah anda tidak bersyukur sewaktu diberikan kejayaan dahulu kala? Bukankah anda peroleh kejayaan dengan sokongan sistem ZRBMC Ayahanda Dato Sifu Aziz? Dengan sistem inilah zahirnya ribuan rakaniaga yang mengubah kehidupan! Kepada yang belum berjaya / gagal, muhasabah lah diri. Bersyukur itu kejayaan sebenar.. Kami yakin sekiranya anda menemui kejayaan yang mutlak dan berterusan itu, nescaya anda tidak akan mencipta blog kebencian / negatif seperti ini. Cuba renungkan di manakah silap anda sewaktu membina dan menjayakan kumpulan anda dahulu? (jika benar pernah meraih RM10,000 sebulan). Bagaimana rakaniaga yang lain mampu dan anda tidak? Marilah bersemuka dengan pihak syarikat atau barisan pemimpin di seluruh ZRBMC / Kenshido International Sdn Bhd malah KPDNKK dan pihak polis sekalipun sekiranya saudara yakin perjuangan saudara ini di jalan yang benar.

Memang perniagaan ini tiada jaminan, nama pun perniagaan. Ada yang berjaya cepat dan ada yang berjaya sedikit lewat(2 ke 5 tahun jadi Jutawan, ok la tu). Bertahan dan ikut saranan / pengalaman orang berjaya sahaja lah. Saya lah insan yang memacu kenderaan Suzuki Swift seperti yang dinyatakan itu. Apakah tidak sesuai dengan title KMCQ? Tidak mengapa, saya bersama isteri telah hampir setahun lebih 'bersara awal' dari majikan. Kejayaan pertama mungkin 'bebas masa' bagi kami. Dengan masa.. Insyaallah kejayaan yang lain bakal menyusul. Perancangan kewangan yang Sifu terapkan di sini ialah supaya no 1. Bebas hutang no 2. Keluarga hidup senang no 3. Diri sendiri hidup senang dan akhir sekali no 4. Kereta idaman. Maka dengan izinNya kenderan itu masih milik kita dengan hati yang tenang sekiranya keuntungan perniagaan sedikit tersasar dari perancangan asalnya. Ukur baju pada badan sendiri. Yang lebih penting, kami masih berjuang. Mungkin kita boleh bersua jika saya sendiri telah menukar kereta saya kepada BMW 325 E92. Moga2 tahun hadapan lah ya. Buat masa ini pergi lah bersua dengan KMCQ Esmadi kerana kereta Toyota Vios beliau yang saudara petik dalam blog ini telah bertukar kepada Toyota Camry putih model 2012 bulan lepas shj. Apa kata saudara sekarang? Maka bernarlah, kejayaan itu suatu proses..

Tidak ada kesudahan jika menjadi 'keyboard warriors' di sini rakan-rakan. Tetapi apa pun, berani lah kerana kebenaran.

Hidup Ayahanda Dato Sifu Aziz!! Hebat Kenshido International Sdn Bhd. Hebat Score A Programme. Pendidikan & ekonomi untuk semua..

Zhafwin@gmail.com
Hubungi saya secara peribadi, jika mahu..

Unknown said...

hehe.....
penat bce pkol 4 pagi....
aduhyai....
adik2 yang geng pab dgn en isma tue.. korang cepat2 backoff... akak taw korang pon ikut fanatik dengan dye akak blasah korang.. sblom nie akak xcakap ap2 ble korang nak buat pab kan... korang join dye fitnah segala bagai nie akak cari korang....
harap2 korang xsekelompok dgn dye berkaitan fitnah nie.. huhu

Score A Program said...
This comment has been removed by the author.
syaza said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
unknown said...
This comment has been removed by the author.
Muhd Firdaus said...

Assalammualaikum. Bg sy kejayaan mmg memerlukan pngorbanan & hati yg tulus ikhlas. Kpd owner blogger, jgn slhkn org lain...cermin diri & muhasabah diri. Jgn buang ms & buat perkara yg x mnguntungkn diri... Ap yg pasti Allah Maha Mengetahui & Maha Melihat perbuatan & tindakan hamba2Nya. Tepuk dada tnya iman. Sy amat brsyukur, rmai yg berjaya smada dlm kump sy mahupn bkn. Alhamdulillah.

Terima kasih mentor2. Hebat Zrbmc. Hebat hey!!!.

Jom solat...waktu zohor dh masuk.. :-)

Unknown said...

mael lambung... sgt INDAH kata2 "jgn lacurkan pendidikan utk MLM"... APa yg hina sgt dgn MLM smpai encik keluarkan ayat itu?

Seolah2 punca pendapatan dr MLM adalah HARAM... Kalu HARAM agak kurang bijak la zakat nak amik duit kami...

Dan ayat utk lacurkan pendidikan tu..Agak KURANG BIJAK menteri2 dan sultan2 memberi kerjasama dan menyokong kami kalu ini semua adalah dusta semata2...

Jelaslah,.... penubuhan blog ini mmg hanya untuk menjatuhkan atau senang dicakap.... MENABUR PASIR dalam periuk nasi org lain... Itulah akibatnya bila IMAN dan AGAMA kurang, mulalah HAMBA kepada MANUSIA iaitu MARAH dan HASAD DENGKI menguasai lalu ini lah hasilnya...

Cukup2 lah menjadi HAMBA kepada HAMBA. Kenapa saya kata anda adalah HAMBA KEPADA HAMBA?

Lahirnya kita didunia ialah sebagai HAMBA ALLAHSWT. Dan hasad dengki serta marah adalah hamba kita. so bila semuatu menguasai diri.. jdlah HAMBA KEPADAHAMBA.

Rendah nya martabat tu kan? hehehehe

Semoga anda diampunkan :)

Arif Radzi said...

mael lambong:

kenapa xcondemn perniagaan konvensional diluar sana?inilah manusia yang tidak suka perniagaan yang merapatkan sirratulrahim..you xsuka,you pegi la buat apa2 yang you boleh buat..kenapa nak rosakkan periuk nasi kami..

why kami nak keluarkan fakta disini?you pun xkeluarkan fakta dengan jelas..setakat taip kita orang pun boleh..bulan puasa beb!elok bertaubat..banyak ganjaran daripada kita fitnah memfitnah :)

Unknown said...

La..klu fakta..pg la report polis..ape ssh..
Takut ek??
Kpd amir...sian kat ko..krane nila stitik..rosak susu sebelanga..
X smue network mcm tu..die ats diri sndiri sbnrnye..cre pmbawakan seseorg..bkn salah scorea atau knshido..tp slah org yg bwknye...KLU SY BRNIAGA BERAS..SY TPU TIMBANGANNYE..ADKAH KILANG BERAS YG PTT D SALAH KAN??..
ln kali ckp tu..pkai akal..bkn pkai otak..
KT ni manusia klebolehan ade akan..tu bezenye dgn binatang..binatang xde akal..
aku x slah kan ko..sbb aku tau..kbnyakan manusia ni..mnjadikan kegagaln yg lalu..sbagai mmpi ngeri utk trus ke dpn..
HEH..INGT ALLAH TU SNAG2 KE NK BG..
KT BKN NYE NABI ATAU MALAIKAT..
NABI PUN ADE DUGAAN DIE JGK..NI KAN KT..MUHASABAH DIRI SBLM MNYALAHKAN ORG LN,REZKI ATAU TAKDIR..
KT BT YG TRBAIK DLU..

EUCM said...

kepada MAEL LAMBONG
apa punya bangang dah ada 150 org rangkaian tp tak bersyukur.kau dah tawu rangkaian berkembang sampai 150,kau tahu kau tak hebat sgt.then sapa yg tlg kembangkan kalau bukan sistem zrbmc?ke dia jadi sendiri2?kalau sebelum ni kau dibantu,kenapa bila network dah berkembang kau tak bantu,bangang.kau taknak salahkan diri kau ke network kau tak berkembang?ke kau nak salahkan MMC en faiz?ni lah manusia tak bersyukur.bila tak dpt siapkan L1,salahkan upline.bila MMC dah ajar,kau rasa ego.kalaupun kau hebat sgt,kenapa kau tak boleh ajar network kau supaya boleh kembangkan rangkaian mcm kau?ke kau sorg je nk berjaya tp x pernah fikir psl network kau?kalau kau pikir kenapa kau bantu diorg?sbb setiap kemasukan adalah bwh rangkaian rangkaian.kau pun tahu kalau duit masuk tanpa usaha namanya riba.jd usaha lah.ke kau mengharapkan network kau tiba2 hebat mcm kau?kalau org macam kau lebih baik xpyh ada rangkaian,sbb dihujungnya kau lari mcm tu aje tinggalkn rangkaian.jd sekarang mana 150 org network kau?apa yg kau dah bantu diorg?kau ajar tak nk guna portal macamana?kau ajar nk bukak k ofis mcmna?kau ajar nk zoom in macamana?ajar nk closing macamana?ajar ke tak mael lambong?kalau ajar,takkan 150 org terus hilang.kalau aku dah ada 150 pelanggan kat kedai mkn,tiba2 kau nk berhenti.bangang la namanya.kau ajr tak network kau psl bonus segala bagai?kan kau hebat sgt tak payah harap sokongan dr zrb.cmna bole jd 150 org beb?ilmu sapa kau pakai?ilmu da sampaikat kau,kenapa kau tak ajar rangkaian?tamak ke mael lambong.ke kau buat bisnes sbb nk duit semata2?kalau kau betul nk bantu mst kau turun smpai bwh..nampak sgt kau ni sebenarnya nk duit semata2..sbb tu kau taknak bantu rangkaian.even kau adalah rakan niaga yg ke berapa puluh ribu pun masih lg zrb buatkn seminar.kalau ikutkan baik kau buat ikut acuan sendiri.kau tak ambik tanggungjawab nk bantu rakan niaga,yg kau nk tahu duit masuk je.sbb tu kau complain bila MMC en faiz pesan suruh jaga bwh.see...even MMC en faiz pun masih pesan dkt kau.kalau kau kt tempat dia mesti tak pandang dah.maklumlah,rangkaian 150 org pun kau tak teringin nk jaga.maka tertutuplah pintu hati dan pintu rezeki kerana kau menyalahkan org lain.padahal salah kau lg banyak.mael lambong.mael lambong..

EUCM said...

plus,sebenarnya MAEL LAMBONG,kau lah paling NOOB sbb tak suka jaga rangkaian.kesian kalau ada upline mcm kau yg tak sudi nak menjaga 'kami2' yg dia bwh rangkaian kau..wuuuu..upline tamak pentingkan diri.sedihnya 'kami' di bawah rangkaian abg mael lambong.upline taknak bantu kami tapi cuma nk kami buat kerja supaya dia dapat financial freedom.LOL,org bukak hotel lima bintang pun setakat ada 150 costumer belum financial freedom lagi la NOOB!

Arman said...

FAKTA KLU NAK DITERIMA, KLU SALAH PUN DIKATA BETUL!!!..MCM FAKTA BENAR ALLAH ITU SATU, BAGI SORANG MUSLIM, FAKTA TUH SANGAT BETUL KERANA DGN ILMU. TAPI BG ORG KAFIR CTH AMERICAN, MEMEY LEA TAK BETUL...SEBAB DIA RASA DIA SGT BETUL...WAKAKAKA...MAEL LAMBUNG MAEL LAMBUNG, MESTI KO DULU LAMBUNG GILE2 DIRI KO, SKUNK ORG TAK LAMBUNG LAGI, KO NAK MELATAH...SIAN.. SKUNK RAMAI ORG NAK KARUNG KO BUKAN LAMBUNG....HAHAHAKHAKHAK PUUIII!!!

Unknown said...

Lambung masuk lombong ye mael lambung...kesiann..kesiann...kesiannn...

Aisya Sara said...

Kalau darah daging sendiri yng kuar satu rahim dgn dia pun dia boleh fitnah, korang fikirlah sendiri apa pulak sifu yng takde kena daging dgn dia? Padahal sifu tu dh mcm ayah dia dah sb dia pun anak yatim, haaa bagus sgt lah! Org lain sedekah doa utk mak bapak dia lg2 yng dlm alam sana tu tp dia? Baik bunuh je orang lah weh! Cakaplah pun ktorg ni taksub mcm sifu tu ayah pin, apa salahnya kalau ktorg blh jd mcm sifu? Hanya Allah SWT yng MAHA Mengetahui setiap apa yng jadi di langit dan dibumiNya.

Unknown said...

Amir zarish, itu je pengorbanan kau? Patutlah kau terkubur layu do tasik madu. Haha cube kau tengok MMC KMC yang dah berjaya, semuanya lagi susah dari kau. Sebelum tengok dugaan sendiri tengok dulu dugaan orang lain. Kau bukam work smart tapi work hard. Sebab tu kau rasa susah. Sebab kau buat FOOL TIME. Sorry kau bukam insan yang 1%. Just wait and see kat mana kau time umur kau 65 tahun. Sorry to say but i've to. Hebatttt SCORE A!!

Unknown said...

Mael lambong? Haha semua orang dah tahu kau tu siapa. Keluarlah tayah nak pakai nama orang lain pula. Tulis nama dengan betul and letak gambar kau depan2. Kalau berani datang zrbmc. Kami menunggu anda. Kalau tanak kat zrbmc sekalipun kat simpang tu ada old town. Datanglah bawak FAKTA BODOH KORANG TU. Keluarkan fakta kau tu. Jumpa kami kalau berani wahai orang yang gagal and celaka. Haha byebye bandar. Say hello tu jail. Haha salam. Hebattt SCORE A.

Nazrin said...

dan ini ayat keramat aku wahai penulis yang perangai hantu raya:
DENGAN PENULISAN HANG NI...JIKA ADA PROSPEK AKU YANG NEGATIF, GROUP AKU YANG NEGATIF, DAN SESIAPA YANG BERSANGKUT PAUT DENGAN AKU PSAL SCOREA YANG NEGATIF, AKU TAKKAN MAAFKAN HANG SAMPAI BILA BILA...................!!!!!! MELAINKAN HANG MINTA MAAF KAT AKU SECARA PERSONAL kt email aku.

Unknown said...

safian gebang kuat,kencang x igt,kncing berapi.weh akta mael lambong x mkn rasuah

Zrbmc said...

Cuba ko check balik diri ko mael lambong??? Mane kumpulan ko?? Sbb ape kumpulan ko xdgr ckp ko? Sbb ape ko xberjaye? Ko xjaya kan diowg lpas tu ko salah kan group ko, salahkan leader2 poooddaaahhh! Engkau yg xbetul la weeyyy... Ko speaker eh??? Ko pon badut jgak la nie eh? Badut sarkas kepala dungga!!! Hahaha

Unknown said...

udahla tu mael lambung..g mlambung tmpt lain..

Unknown said...

sape kate aku x berjaya..even skrng aku wat monavie pown ramai owg ikt aku..ramai owg dah aku jayakan..aku speaker aku badut eh??maknenye engkau bersetuju dngn encik bloger ini..wakakaka..FIRDAUS RINGGO..reggea2 yoo!!wakaka..u olls nie narrow minded sngatla..kalo org kate sifu sume mengiyekan..xbleh open minda ke??bakar org hari nie kite bleh berjaya..hakikatnye??pikirla..ILLALLIQA'..MAASSALAMAH..

Unknown said...

Firdaus bongokk yg x educated, sbb tu la dia tu jd kuli batak n balaci si badut tu jee..pemalass tp kuat mengampu...

jgn nnt score dah bankrup ko kutip blik gaji PAR ko tuu...dh tua2 nnt bru igat pd wit pencen yg keje mkn gaji.....

la ni...bkn main bongkak lg ko yeaa...

MCKK said...

kesian cikgu rizal. bapak dia baru mati. inna lillah...

Unknown said...

rizal bongok cm babi...buta men sondol je bontot yusnor tu...bodoh nye org...

Unknown said...

Kesian sgt dkt MCKK sbb dah takde idea & tahu nak guna nama apa selain MCKK ..

aku ada cadangan utk kau..

gunakan lah nama > Ajis Samad Junior < ,itu kan lebih baikk !!

Post a Comment