Tuesday 10 July 2012

Sifu Aziz Seunggul Sukarno, Stalin & Hitler!!!





Kebolehan bertutur dgn penuh emosi, karisma, dan ketaksuban sebenarnya hanya dimiliki oleh para pemimpin unggul dunia satu ketika dahulu seperti Hitler of Nazi, Stalin Of USSR  Rusia dan Sukarno Of Indonesia. Menggunakan kebolehan bertutur kata serta membakar semangat dan emosi yg Allah telah kurniakan kepada mereka merupakan senjata utama bagaimana pemimpin-pemimpin ini mampu meraih sokongan jutaan rakyat bagi merialisasikan matlamat politik dan Negara mereka. Sebagai contoh Adolf Hitler Of Nazi yang mampu memberi ucapan penuh beremosi dan nasionlisma dihadapan jutaan rakyat jerman bagi meraih sokongan untuk menghalalkan pembunuhan berjuta2 org Yahudi dan rakyat Eropah pada perang dunia ke-2. Bahkan seluruh jutaan rakyat jerman ketika itu yg termanipulasi percaya seolah-olah pembunuhan dan penghapusan jutaan etnik yahudi itu adalah sebagai satu yg murni dan suci setelah pemikiran rakyat Jermat ini di pahat dan dipasak oleh Nazi yg ekstream. Bagi saya Sifu Aziz Samad mempunyai “kreativiti” yang tersendiri bagi memanfaatkan kelebihan beliau bertutur kata dan berucap dihadapan ribuan hadirin. Jika Hitler menggunakan kelebihan itu bagi meraih sokongan rakyat Jerman untuk meluaskan kuasa jajahan Nazi keseluruh Eropah namun Sifu Aziz Samad mengunakan kelebihannya untuk membakar semangat ribuan networkernya. Seluruh networkernya diperalat bagi memastikan meraih pendapatan kosisten dari training2 berbayar dan ribuan networker yg termanipuasi ini percaya yg seolah-olah kewujudan kursus SUW5 dan BMW ini sesuatu murni dan suci serta seharusnya dipromosi secara besar2an oleh mereka. Walaupun Hitler akhirnya tersungkur berikutan penyalah gunaan kelebihan berucapnya kearah kejahatan, namun Sifu Aziz Samad dilihat lebih bijak dlm memastikan kesinambungan dan kestabilan Empire yg beliau bina 7 tahun lalu. Kekukuhan Empire beliau dpt dilihat apabila tiada seorang pun daripada networker terpedaya beliau yang mempertikaikan konsep bayaran kursus berganda tersebut. Malah tiada suara rungutan dan rentetan yg diluahkan walaupun networker mereka ini tidak berpendapatan, pokai disamping pengucupan kumpulan yg kerap kali berlaku. Jika ada ketidakpuashatian, tidak ada yg berani bersuara, kerana ketaksuban yang melampau terhadap beliau dan minority yang berjaya akan menindas yang bawahan supaya tidak berkata apa-apa dan menurut sahaja.

7 comments:

Unknown said...

saya puji sikap 'saya kaya' berhubung kesetaraan DSA dengan pemimpin terkenal dunia...

i have to say that your comments about this matter really boost up the confidence of our good DSA and all the speakers to give the best heartful presentation possible..

ingatlah, pelabelan yang anda buat ini mengakibatkan anda dilabel dikemudian hari..

DSA lantang berani kehadapan, tetapi anda bersifat pengecut, baling batu sembunyi tangan..

you are no match and unworthy to make comparison onto people... you are a slug, rotting slowly hoping to get attention and fans...

you will die alone and sad...

Anas Iqbal said...

tak boleh nak like lah en.Saffian punye comment,,suka-3 :)
kpde penulis blog..knp boleh jadi mcm nie?hmm,,kesian parent u kan,penat-2 dibesarkan,dibela bagai MENANTANG minyak yg penuh,dah besar jadi BINATANG pulak ye??
ingt 5 perkara sblom 5 perkara,ingt lah kpde maha pencipta :)

Nazrin said...

dan ini ayat keramat aku wahai penulis yang perangai hantu raya:
DENGAN PENULISAN HANG NI...JIKA ADA PROSPEK AKU YANG NEGATIF, GROUP AKU YANG NEGATIF, DAN SESIAPA YANG BERSANGKUT PAUT DENGAN AKU PSAL SCOREA YANG NEGATIF, AKU TAKKAN MAAFKAN HANG SAMPAI BILA BILA...................!!!!!! MELAINKAN HANG MINTA MAAF KAT AKU SECARA PERSONAL kt email aku.

Unknown said...

this is rubbish statement....,penulis blog nih jelous sgt...tuh ler x pernah baca buku kot..hehe sejarah mesti fail...KALAU SAYA HITLER, DAH LAMA KENE PANCUNG PENULIS BLOG NIH....HIDUP DSA!!!..
saya sokong SIFU!!!! let kill'em ll...

Unknown said...

Whai pnulis..sy nk tnyr..
ADKAH ANDA BERCAKAP DGN CERMIN??

nadia idris said...

Sifu Aziz Samad ibarat ayah yang tegas untuk memastikan anak2nya berjaya seperti beliau. Kalu segala apa yang ditegur dan diberi xboleh dianggap positive maka anda bukan dikalangan orang yang 1% positive. Sudah menjadi fakta, jika guru itu garang dan tegas, pasti anak muridnya akan belajar rajin2 dan lebih berjaya.

zie said...

Penulis blog ini spt anak derhaka
ilmu yg diturunkan, kebaikan yg diberikan Umpama melepaskan anjing tersepit...
kau akan pikul segala tohmahan yg dilemparkan
Sifu spt ayahanda kami Menghina beliau spt menghina kami seluruh warga scorea tak akan maafkan segala perbuatan kamu..yg berniat utk menjatuhkan dan menghancurkan pernigaan kami hanya kerana hasad dan dengki ..

kAMI TETAP BERSAMA AYAHANDA SIFU XSEDIKIT PUN KATA2 LANCANG KAMU ITU MENGGUGAT KEPERCAYAAN KAMI

TUNGGULAH PEMBALASAN BAGI ANAK DERHAKA INI

HIDUP SIFU, HIDUP SCOREA, HIDUP ZRBMC

Post a Comment